תיאור
בשנת 1966 החליטה המפלגה העליונה הסובייטית לייצר רכב חדש שיצטרף לדגמים הקיימים שלה, בכוונה להפכו לרכב הלאומי (כמו הסיטרואן 2CV הצרפתי). הדבר נעשה גם על מנת לאפשר לציבור הרחב לרכוש רכב פרטי,באותה התקופה היו המכוניות בברית המועצות דבר ערך יקר ונדיר בקרב האדם הפשוט. בהסכם בין ברית המועצות לאיטליה ובעיקר פיאט, נבנה מפעל חדיש לאותה התקופה על גדות נהר הוולגה שנחנך ב-1970, והחל מ-1971 החל לייצר כ-220,000 מכוניות בשנה. חלק נוסף בהסכם שנחתם עם פיאט אפשר למפעל להתחיל לייצר את גרסתו לרכב פיאט 124, שיוצר על ידי פיאט עד 1972 וזכה בשנת 1966 בפרס הרכב האירופאי של השנה.
עם עליית הפופולריות של הלאדה בברית המועצות הועלה ייצור המפעל במהלך שנות השבעים למספרים של כ-2,230 רכבים ביום וכ-1.5 מיליון בשנה.
עד שנת1977 יוצרו אך ורק דגמים אשר עוצבו במקור בפיאט (פיאט 124, 124 Estate ו-124 Special, ש”תורגמו” ל-VAZ-2102, VAZ-2101 ו-VAZ 2103 בהתאמה).
הרכבה בבריקים(לגו) 96 חלקים.